Waarom slaagt het ene event en flopt het andere?

Uit V-focus nummer 3 - juni 2012 - Geesje Rotgers - Mens Mening

De 9de april verliep succesvol voor FrieslandCampina. Zo’n 100.000 bezoekers kwamen af op de 46 melkveebedrijven die meededen aan de Open Boerderijdag en uit onderzoek bleek dat de loyaliteit van consumenten voor het merk is gegroeid. Andere evenementen trekken nauwelijks belangstelling. Tijdens de studie­bijeenkomst ‘Eventmarketing: hoe melk je dat uit?’ van NIMA Food & Agrimarketing werd besproken waarom het ene evenement wel scoort en het andere flopt.

Minous Apeldoorn was de drijvende kracht achter het Campina-evenement op 9 april. Zij werkt inmiddels veertien jaar bij het zuivelbedrijf en is tegenwoordig verantwoordelijk voor ‘de activatie van klanten’, zoals zij het zelf noemt. Het succes van de Boerderijdagen toeschrijven aan het budget (over de hoogte daarvan wil Apeldoorn geen mededeling doen) is te gemakkelijk. De hoogte van het budget is minder bepalend voor het welslagen van een evenement. “Wij hebben een mooi en emotioneel moment op de boerde...

Verder lezen?
Log in of maak eerst een gratis V-focus-account ❯❯
Inloggen met uw V-focus-account:

Wachtwoord vergeten? | Meld een probleem

Delen via: