Of je leuk overkomt? – Dat bepaalt de klant!

Uit V-focus nummer 1 - februari 2011 - Geesje Rotgers - Mens Mening

Bedrijfsadviseurs moeten weten hoe zij overkomen op anderen. Dat is de eerste stap in het succesvol communiceren met de klant. Weten adviseurs dat dan niet? Volgens Jan Peter van Keep schatten de meesten hun eigen gedrag niet helemaal goed in. Van Keep is directeur van Keep Company Coaching. Hij trekt deze conclusie uit de duizenden gedragsprofielen, als onderdeel van de training ‘The Persuasive Communicator’.

Ik voel mijn klanten precies aan!’ Het is een veelgehoorde uitspraak in adviserend en verkopend Nederland. “We denken ook echt dat we de ander wel begrijpen”, concludeert Jan Peter van Keep. Uit de duizenden cursusresultaten blijkt dat maar zo’n 30 procent van de cursisten hun gedrag en hoe zij overkomen op hun klanten goed wist in te schatten. Het merendeel zat er dus naast. Voor­afgaand aan de training The Persuasive Communicator worden vijf collega’s en/of klanten van de cursist gevraagd een aantal vragen over haar/hem te beantwoorden. De antwoorden mo...

Verder lezen?
Log in of maak eerst een gratis V-focus-account ❯❯
Inloggen met uw V-focus-account:

Wachtwoord vergeten? | Meld een probleem

Delen via: