Goed luisteren is het belangrijkst

Uit V-focus nummer 3 - juni 2014 - Henk ten Have - Varia

“Hoe meer je van je klant weet, hoe beter je kunt adviseren.” Dat zegt Hannah Nathans, auteur van het boek ‘Adviseren als tweede beroep’. Goed kunnen luisteren naar de klant is daarom misschien wel het allerbelangrijkst voor een adviseur.

Het boek ‘Adviseren als tweede beroep’ is een everseller en wordt ook door vab-leden veelgebruikt en hooggewaardeerd. Hannah Nathans, die sociologie en psychologie studeerde, kwam op het idee om het boek te schrijven toen ze bij de Rijksoverheid cursussen gaf aan interne adviseurs. Ze maakte voor deze cursussen zelf het cursusmateriaal en dat heeft ze in haar boek gebundeld. “Intern adviseren is anders dan extern adviseren. Interne adviseurs hebben een andere positie in de organisatie dan externe adviseurs”, vertelt Nathans. “Interne adviseurs zijn bijvoorbeeld juristen, personeelsfunctionarissen en bedrijfsartsen. Naast hun eigenlijke beroep moeten ze ook veel adviezen geven aan collega’s hogerop in hun organisatie.” V...

Verder lezen?
Log in of maak eerst een gratis V-focus-account ❯❯
Inloggen met uw V-focus-account:

Wachtwoord vergeten? | Meld een probleem

Delen via: