Social media: wat wel en wat niet?

Uit V-focus nummer 5 - oktober 2018 - Jasper Lentz - Onderzoek en Beleid

Elke dag posten? Altijd maar positief tweeten? Klanten benaderen via Facebook? Werkgerelateerd whatsappen? De antwoorden op deze vragen staan niet in een allesomvattend socialemedia-reglement. Wel zijn er heldere do’s-and-don ’ ts. Een greep uit de online rijtjes tips en tops.

Ben je adviseur en wil je je klanten bedienen via social media? Houd er dan rekening mee dat een uit de hoogte geformuleerde marketingpost geen bijster goed idee is. Vaktaal is dat evenmin. Beeld je in dat je met je klant aan tafel zit en schrijf dan je bericht. Schroom niet je menselijke kant te laten zien. Blijf in je eigen stijl schrijven, dat voorkomt geforceerd online een toneelstukje opvoeren. MT.nl, een website met vooral zakelijk nieuws, tipt dat het van grote waarde is vooral relevante informatie te delen. Dat kan, zo meldt de website, bijvoorbeeld door te delen wat je te weten bent gekomen over nieuwe ontwikkelingen op het vlak van bijvoorbeeld diergezondheid of voermanagement. Bovendien v...

Verder lezen?
Log in of maak eerst een gratis V-focus-account ❯❯
Inloggen met uw V-focus-account:

Wachtwoord vergeten? | Meld een probleem

Delen via: