Eerder aankloppen bij de Nationale Ombudsman

Uit V-focus nummer 3 - juni 2014 - Geesje Rotgers - Mens Mening

Agrarische ondernemers en adviseurs die bij de overheid tegen een muur oplopen, kloppen zelden aan bij d e Nationale Ombudsman. De Ombudsman lijkt tamelijk onbekend te zijn bij de agrarische beroepsgroepen . “Maar ook voor deze ondernemers kunnen wij wat betekenen”, zegt Frank van Dooren, waarnemend Nationale Ombudsman. De Nationale Ombudsman onderzoekt of overheidsinstanties zich behoorlijk gedragen jegens burgers en ondernemers.

Dat de Nationale Ombudsman er alleen zou zijn voor burgers, is een groot misverstand. Waarnemend Ombudsman Frank van Dooren wil die gedachte zo snel mogelijk de wereld uit hebben. “Wij zijn zelfs een campagne gestart om ondernemers te laten weten dat wij ook voor hen wat kunnen betekenen. Toch weten agrarische ondernemers en hun adviseurs de weg naar de Nationale Ombudsman maar sporadisch te vinden. Hier klagen doen zij vrijwel niet. Maar onderling wordt er wel geklaagd. Die klachten zijn met name gericht tegen de Nederlandse Voedsel en Waren ...

Verder lezen?
Log in of maak eerst een gratis V-focus-account ❯❯
Inloggen met uw V-focus-account:

Wachtwoord vergeten? | Meld een probleem

Delen via: